Khasiat Bunga Ratu Pari @h Bunga Mukmin

Bunga Mukmin juga dipanggil Bunga Ratu Pari tumbuh dikawasan pergunungan Nepal. Ianya telah digunakan sebagai penawar sejak berkurun dahulu. Air dari rendaman bunga ini telah menjadi ratu penawar pada pelbagai penyakit. Harus diingatkan yang Bunga ini bukanlah satu jenis ubat, tetapi lebih merupakan minuman penawar yang boleh diamalkan sebagai satu alternatif kepada ubat-ubatan yang begitu mahal dipasaran dengan pelbagai risiko apabila disediakan secara saintifik dimana kebanyakkannya tidak dapat memenuhi piawaian yang ditetapkan dan sesetengahnya mengandungi bahan kimia yang membahayakan pengguna. Dengan bunga asli yang memang anugerah dari Allah kita mempunyai keyakinan yang ianya tidak memberi kesan yang tidak baik apabila mengamalkannya InsyaAllah.

Bunga Herba Perubatan ini juga dalam nama saintifik dipanggil 'GOSSAMPINUS MALABARICA'. Sila CLICK. Lihatlah bagaimana lebih dari 900 laman web membincangkan tentang produk ini, dan digunakan diseluruh dunia.

Khasiat:
Teh Ratu Pari @ Bunga Mukmin adalah nama yang kita berikan kepada rendaman bunga ini, Khasiatnya telah menjadi penawar besar  kepada banyak pengguna. Begitu ramai yang telah memberi kepujian tentang khasiatnya. Bagi mereka yang tidak berpenyakit menyatakan mereka lebih tenaga dan banyak peluh, begitu juga yang mempunyai penyakit Darah Tinggi dan Kencing Manis, Gaut dan yang mempunyai masaalah berat badan telah memperolehi hasilnya. 
Teh Ratu Pari sesuai untuk:
·         Membantu membuang toksid dalam badan
·         Membantu memulihkan tenaga
·         Menghilangkan bisa-bisa dalam tubuh
·         Penawar kepada sakit urat
·         Lengoh dalam badan
·         Tenaga batin
·         Memelihara badan selepas penat bekerja
·         Kebas kaki tangan
·         Sakit kepala
·         Pitam
·         Melancarkan pembuangan air kecil
·         Batu karang
·         Gastrik
·         Demam kuning
·         Buasir 
·         Darah tinggi
·         Kencing Manis
·         Gout 
Memecah lemak dan dapat membantu menguruskan badan bagi mereka yang mempunyai masalah berat badan.